Cum să ai clienți fericiți la salon pe termen lung

Din cauza concurenței acerbe în ceea ce privește saloanele de coafură și înfrumusețare, nu doar calitatea serviciilor contează în atragerea și fidelizarea clienților, ci mai degrabă construirea unei relații de lungă durată și calitatea timpului petrecut de client la salon, subliniază specialiștii.


 


Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să te bucuri de succes în rândul clienților pe termen lung.


 


 


1. Dezvoltă o relație de tip win-win cu clientul tău


 


Pentru multe persoane, mersul la salon este legat de experiențe fericite din viața lor: cununia civilă, botezul copilului, aniversarea, nunta celei mai bune prietene, nășitul unei perechi etc. De aceea, este important să arăți că îți pasă de această ocazie și să îți dai silința ca persoana de pe scaun să obțină fix coafura pe care o dorește. Desigur, fiindcă ea îți încredințează felul în care va arăta în una dintre cele mai importante zile din viața ei, tu trebuie să o răsplătești cu rezultate pe măsură, ceea ce îi va câștiga încrederea, iar ea te va aprecia și te va recomanda și în cercul ei de cunoștințe.


 


2. Activități de educație și comunicare


 


Atunci când aleg un stilist, acesta devine totodată și o sursă de informații de specialitate pentru cliente. Astfel, stilistul este și cel care le face mai frumoase, dar ele consideră că e în natura meseriei tale să știi tot felul de informații legate de domeniul în care lucrezi. Așa că, fii la curent cu noutățile din domeniul tău, tendințele la nivel european, noi stiluri de a tunde și a coafa la petrecerile de peste an, dar educă-le și în ceea ce privește îngrijirea părului acasă, între vizitele la salon. În acest fel, ele vor aprecia că îți pasă de modul în care se îngrijesc, iar pentru tine va fi și o metodă de a promova produsele pe care le folosești în salon. Explică-i clientei de ce aplici tratament și stabilizator la vopsire și ce beneficii specifice are balsamul pe care l-ai ales pentru părul ei sau cum o poate ajuta uleiul hidratant să aibă păr mătăsos și în afara salonului.


 


3. Asigură-le de fiecare dată o întâlnire plăcută


 


Tocmai pentru că femeile vin la salon mai ales atunci când au cele mai importante evenimente din viață, întâlnirea cu tine trebuie să fie preludiul acelor evenimente reușite. Experiența pe care o trăiesc la startul acelei zile alături de tine în salon este foarte importantă pentru ele și e determinantă pentru tine: de asta depinde dacă vor reveni sau nu la serviciile tale. De cele mai multe ori, ele revin pentru persoana de care le e drag, pentru cum le faci să se simtă atunci când te ocupi de ele și abia apoi pentru culoarea sau cocul perfect. De aceea, este esențial să se bucure de un ambient plăcut, cald, prietenos. O singură experiență negativă te poate costa pierderea acelei cliente.


Amintește-ți că serviciul prestat de tine începe chiar cu telefonul de programare și continuă atunci când clienta intra pe ușă. Atât tu, cât și colegii, întâmpinați clienții cu un salut și zâmbetul pe buze, serviți oaspeții cu apă, cafea sau ceai și aveți grijă să le răspundeți la orice întrebări.


 


4. Atmosfera din salon


 


Stiliștii de top și clienții lor merită un mediu de lucru pe măsură. Toți vor să se simtă confortabil, apreciați, să aibă ustensile dezinfectate, mediu curat, aerisit, parfumat. Este foarte important să fii coerent în oferta serviciilor tale: dacă promiți rezultate frumoase, atunci și mediul în care îți desfășori activitatea trebuie să inspire credibilitate, să fie igienic, cu miros plăcut. Adaugă și câteva elemente de efect: flori proaspete, poze de la cel mai recent concurs la care tu sau colegii ați participat, diplome pe care le-ați câștigat în activitatea voastră. Toate acestea te vor face de neuitat pentru client și îl vor aduce înapoi data viitoare când are nevoie de o programare la salon.


5. Răsfăț, răsfăț, răsfăț


 


Orice clientă care vine la salon așteaptă – pe lângă coafura dorită – o porție de răsfăț. Pentru că se pregătește să meargă la un eveniment important pentru ea și visează să fie cea mai frumoasă, cea mai specială din cadrul acelei întâlniri. Iar tu poți să faci asta pentru ea încă de când intră pe ușă – să îi oferi răbdare, să o inviți la un ceai, să îi iei haina la garderobă, să o inviți politicos să îți povestească despre eveniment pentru a înțelege conceptul și a realiza coafura potrivită. Dar, cel mai important, să nu o grăbești și să nu simtă că te grăbești să termini coafura ei pentru că ți-ai pus programările la scurt timp sau ai altceva urgent de făcut. Pe partea cealaltă a scaunului este un om care plătește pentru a se simți bine și a arăta mai frumos. Iar tu ești regizorul în tot acest film.


 


6. Fii în armonie cu colegii


Este important de subliniat următorul principiu: fiecare client al salonului este și clientul meu, chiar dacă se coafează la un coleg. Astfel, dacă acel coleg întârzie sau se ocupă de altcineva, iar tu ești liber, inițiază contactul și invită clientul să se așeze, să aștepte câteva minute la o cafea etc. În plus, ai mare atenție ce discuți cu colegii în timp ce clienții sunt de față: uitați de neînțelegerile dintre voi sau frustrările legate de salariu ori de cearta cu șeful. Clienții se așteaptă să conteze pentru voi buna lor stare, și mai puțin grijile și problemele voastre de peste zi.


 


7. Cum rezolvi situațiile dificile


 


Modul în care te comporți cu un eventual client nemulțumit contribuie în mare măsură la câștigarea încrederii și aprecierii clienților. Ține minte că o singură recenzie negativă, care poate fi publicată ușor pe rețelele sociale, poate afecta serios reputația întregului salon.


Cel mai indicat sfat în relația cu cineva nemulțumit este să asculți până la capăt ce probleme are, abia apoi să intervii pentru a ajuta acea persoană să găsească soluția care să îi fie de ajutor ei în primul rând, apoi ție. Doar așa vei arăta că îți pasă cu adevărat și vei construi o relație sinceră, bazată pe transparență, cu clienții tăi.


Nu o lua personal și nu te simți atacat, dacă spre exemplu clientei nu îi place culoarea care a ieșit, chiar dacă tu consideri că îi vine bine; nu insista pentru că o vei supăra și mai tare. Mai bine îți ceri scuze politicos și o inviți să accepte soluția ta de reparare a culorii.


 


 


Pe scurt, alege să te comporți cu clientul tău exact așa cum ție ți-ar plăcea să se poarte alții cu tine atunci când ești de cealaltă parte a scaunului.  

04-07-2016
www.stilistidetop.ro

Dorești să primești informații despre promoțiile stiliștilor pe e-mail?

Scrie adresa ta de e-mail!

Închide